Panik..

Hann inte skriva någon blogg i går så jag får skriva om gårdagen i dag istället.
hände ganska mycket otrevligheter då.
börja med att jag åkte hem till mamma o pappa ganska tidigt så jag la mig i deras soffa och tog en liten tupplur.
vaknade vid 9 igen och skulle ut och ge hästarna mat. när jag öppnar stall dörren blir jag så förvånad. Candy står nämligen i kanin mats tunnan och trycker i sig massa mat. blir skit arg skäller och gårmar på henne. hon vänder sig om och frustar att hon blev på kommen och lunkar sakta in i sina box igen.
ska gå in i en box där vi har foder tunnorna ( box dörren står alltid öppen till fodret ) ser i min stora förvåning att hon har öppnat den lilla foder boxen vi har där med spannarna med mat till dom. och har käkat upp allt... till och med bossys mat och alla morötterna. . . men paniken kom när jag såg att locket till kornen var öppen. hon får inte korn utan det e bossys så hennes mage tål ju inte alls det.. så jag fick verkligen klump i magen och när jag ska kollan er när för hur mkt hon har käkat är där bara lite kvar på botten och inte nog med det så är där en fet råtte jävel som springer runt i tunnan... Ohhhhhh... jag sprang ut till mamma o pappa och bara skrek jag hatar råttor.. specielt dom fyll vuxna.. vi har råttor i stallet det vet jag,, men har aldrig sätt en sååå stor och inte i häst fodret.. han tänka mig att alla råttot var framme när dom hörde att candy var frame och smula ut värsta buffen till dom!

hahahah.. hästar är ganska klocka när dom lyckas få upp en box, sedan öppna alla foder tunnor..

för övrigt har det varit en helt underbar dag både i dag och igår.
idag känner jag mig inte helt 100 men det e väl som jag känner efter för mkt.
går till jobb och hoppas det blir bättre.. jobbar till 22.00 i dag.. vill inte alls :/
ha en underbar dag =)

//L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
copyright, maliin87.blogg.se