Rädsla

Ibland blir jag fan rädd för människan själv.
så som vi håller på,. precis som om vi äger jorden helt själv.
 Såg precis ett pogram från opra. Och det var det hämskaste jag sätt på länge..
fölera hundar låg i s,å kaninburar, dom sprang i stora hamster hjul , gick på höns galler..
har aldrig fått sträcka på sig.. låg i avföring och urin... frätit av pälsen ..
Ja det var så overkligt så det inte var sant. hur fan kan detta vara lagligt? jag fattar inte det.
vi som räknas som så " klever " men hur jävla smarta är vi igentligen när vi behandlar andra djur på denne jorden så?
vissa djur fick hjälp.. dom kom till ett djurhem.. men djurhemmen blir överbelastade. . och vad händer med hundarna?
jo dom avlivas.. där gik dom med snällt in i det vita rummet.. vifta lite på svansen.. blev kliade lite under hakan och gosa lite... sedan sprutades giftet in och dom somnat in på 5 min.. VAD FAN E DET FÖR LIV?
Usch vad ledsen och arg jag blir.. skulle tro att det är lika dant för många olika tamdjurs raser.. men just detta pogramet handlade just om hundar.
Djur ligger varmt om mitt hjärta.. och det kvittar vad det e för djur.. jag tycker det är hemskt av dom som jagar.. men där vet man att det måste vi faktist göra.. annars blir det för mycket av dom..
men jag menar.. Vi då? vi får vara hur många som helst.. dom säger att vi får skjuta lite ren.. annars dör dom av svält än då.. ska man köra med det i afrika med? lika bra och skjuta dom.. annars dör dom av svält och sjukdommar! jag menar hur fan låter det?
och vi har faktist kontrollen över våra husdjur.. någon lag över detta skulle faktist ha funnits som skulle gälla över hela världen! vem som helst skulle inte få föda upp.. och man skulle ha någon som håller koll på allting så det ärrent och fint...

nu harj ag fått skriva av mig..
var det någon mer som såg detta hemska pogram?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
copyright, maliin87.blogg.se