Vuxen måsten

Dimage105et här med vuxengrejer har jag länge tänkt på .
När man har passerat en viss ålder ska man kunna dricka kaffe. gärna utan mjölk och socker men även kunna dricka rött vin.
säger man då nej tack, får man svaret tillbaka , när ska du bli vuxen?
och då tänker jag, varför ska man kunna dricka kaffe när det blir som ett beroende.. hur ofta hör man inte " usch jag blir inte männiksa förrens jag fått mitt kaffe på morgonen" ja något sådant vill jag ju verkligen inte ha det. lika dant med röttvin. det luktar peka. smakar lika så och om man alltförmodan råkar spilla på dig får man ett helvetes bry med dessa röda envissa fläckar.

Nej jag klarar mig såå mycket bättre utan dessa :)
men vem vet, en dag kanske jag är en av dom som måste ha den där koppkaffen varje morgon, eller den som måste dricka det goda röda vinet till den goda maten en lördags kväll .
Jag tror inte mycket på det, men saker har ju förvånat mig innan när det gäller från att avsky till att verkligen vilja ha det till maten varje dag.

Dricker ni kaffe och dricker rött vin?

Kommentarer
Postat av: Jennie

Usch för rödvin! haha..
kaffe kan funka men då med mkt socker o mjölk hehe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
copyright, maliin87.blogg.se