Klump i magen

Go kväll!
Inatt var inget vidare skoj. inte nu iheller mår verkligen dåligt.
igår kväll fick vi åka in akut med min häst till helsingborg.
tog in hästarna som vanligt vid 18 tiden och vi skulle ta candy ut på vägen för att se om hon var halt på höger fram än.
vi kom inte ändra fram till vägen för vi säg direkt att hon var halt. men det konstiga var att det var inte direkt där fram hon hade ont.
utan där bak. vi såg att det hade runnit massor av blod och sårvätska längst bakbenet .. vi tog in henne i stallet och tog av henne täcket så vi skulle så hur det såg ut..
Det var ingen vacker syn. vi vet inte hur hon ha lyckats.. men det var svullet köttigt och blodigt.. usch..
vi fick tvätta det med jodypax och så ringde vi vetrinär..
hon kom ut kolla på det och sa direkt det är bara akut in till Helsingborg som gäller.. hon trodde det var leden som hade åkt av.
pappa sluta inte förrens vid nio tiden.. varken jag mamma eller stina för köra med släpp och Pierre han jobba han med.
när vi hade kommit upp från vår väg så börjar det bankas och jag trodde transporten skulle gå sönder sprang alla ut. ja då hade hon sparkat av inredningen av misstag när hon tappade balansen.
så vi fick stanna mitt på vägen och ta ut Candy och all inredningen sedan in med henne igen.
då gick det mkt bättre.

när vi väl kom till sjukhuset efter en timmes bilfärd så röntga dom benet.. tog massa bilder. med dom hittade inget som vissade på att det var leden som hade gått av.. tack gode gud för det.. för då hade dom fått söva henne.. vilket dom helst inte gör när en häst är så gammal som Candy på 21 år. så dom sprita henne.. sydde ihopa henne.. och hon fick massa sprutor med mediciner så nu är hon där inne på behandling.. Hoppas hon blir bra.. mitt lilla hjärta!

så nu är man 20.000 fattigare.. men jag är glad.. det hade kunnat bli mkt dyrare.. och det hade kunnat vara mkt värre med candy..

Lite roligare nu då..
Evelina ska snart hämta mig.. ska sova hos henne inatt.. shit så längesedan det var man sov över hos någon.. haha..
vi ska till ullared i morgon.. ska bli riktigt roligt ! weeeii..
ha en fin kväll!

// L

Kommentarer
Postat av: JONNA

sv; varsegod :)

tur det löste sej med candy!

Postat av: Jennie

tack så mkt :)

Hoppas hästen e bra nu!

2008-10-31 @ 14:55:15
URL: http://unreal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
copyright, maliin87.blogg.se